Jocul care imită moartea pentru a găsi sensul vieții
Poate eşti şi tu printre cei care s-au
întrebat cum este să mori. Doi chinezi au inventat un joc care pretinde că
satisface toate curiozităţile legate de moarte.
„Samadhi – 4 D Experience of Death” este un
joc care foloseşte efecte speciale pentru a aduce jucătorii cât mai aproape de
ceea ce creatorii acestuia îşi imaginează a fi moartea. Jocul va fi inaugurat
în luna septembrie 2014, în China, iar jucătorii sunt provocaţi să concureze
pentru a evita „moartea”. Jucătorii învinşi sunt „incineraţi” cu ajutorul unei
bande rulante, care-i trece printr-un incinerator funerar simulat. Acesta
foloseşte aer fierbinte şi proiecţii de lumină pentru a simula o „autentică
experienţă a arderii”. După „incinerare”, participanţii sunt transferaţi într-o
capsulă rotundă, care înseamnă „renaşterea” lor, notează edition.cnn.com.
Înainte de a proiecta acest joc, creatorii,
Ding şi Huang Wei-ping, au făcut cercetări în ceea ce priveşte procesul de
incinerare, prin care trec 50% dintre chinezi după ce mor. În acest scop,
au vizitat un crematoriu adevărat şi au intrat în cuptor, când era stins. În
viziunea lor, realismul este esenţial pentru a-i provoca pe participanţi să se
gândească la viaţă şi moarte.
Lăsând la o parte faptul că este o idee foarte
bizară, curioasă este motivația care stă în spate. Huang spunea că interesul
său pentru moarte a apărut în timpul unei perioade în care era prosper din
punct de vedere material, dar nu şi spiritual.
„China
m-a făcut bogat, dar nu mi-a arătat cum să trăiesc o viaţă bogată. Eram
pierdut”, spune el.
A început să studieze psihologia şi a mers să
lucreze ca voluntar după cutremurul din 2008 din provincia Sichuan. „M-am dus
acolo să ajut şi în felul acesta am fost salvat”, declară Huang.
Cu acelaşi gol în suflet, Ding a început să
citească şi să organizeze seminare cu diferiţi lideri religioşi şi filozofi pe
tema semnificaţiei vieţii. „Am făcut acest lucru timp de doi ani, până mi-am
dat seama că, în loc să stau şi să ascult, aş putea face ceva”,
afirmă Ding.
Lucrând într-un ospiciu, cei doi şi-au dat
seama cât de greu le este persoanelor care se află la un pas de moarte să
accepte această situaţie. De asemenea, au observat cum rudele persoanei
decedate refuză să accepte realitatea, moartea persoanei dragi. Potrivit lor,
lumea nu înţelege exact ce este moartea şi de aici vine teama. Huang şi Ding
cred că experienţa jocului va fi o lecţie de viaţă pentru participanţi,
provocându-i să găsească răspuns unor întrebări precum: „Ce fac cu viaţa mea?”
Creatorii jocului au desfăşurat şi o campanie
de strângere de fonduri pentru joc, pe internet, în urma căreia au strâns în
doar 3 luni 67.000 de dolari, lucru care, potrivit lor, denotă curiozitatea
oamenilor. Biletul va costa 40 de dolari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu